دانش نامه لینک‌یار
لینک سازی در رپورتاژ آگهی
  امتیاز 4.79 از 5 توسط 7 نفر

اصول لینک سازی در رپورتاژ آگهی

سرفصل‌ها

نحوه ایجاد بک لینک در رپورتاژ آگهی

در مقالات قبل به بررسی مفاهیمی مثل لینک‌سازی، انوع بک لینک‌ها، راه‌های خرید بک لینک و همچنین راجع به روش‌های لینک‌سازی بخصوص تهیه رپورتاژ آگهی پرداختیم و به تفضیل این موضوعات را تحلیل و بررسی کردیم. اما مفهومی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم بحث لینک‌سازی در رپورتاژ آگهی است. یکی از مهمترین اصول و اهداف هر بیزینسی جذب مخاطب (یا همان مشتری) است، جذب مخاطب در بازارهای مختلف روش‌های خاص خود را می‌طلبد. در بازار دیجیتال و فضای اینترنت هم نحوه تیلیغات متدهای مشخص و تعیین شده خود را دارد. در واقع موتورهای جستجویی مانند موتور جستوی گوگل با در نظر گرفتن چارچوب‌ها و قوانین مشخصی، وبسایت ها را در مسیر معینی برای جذب مخاطب قرار می دهند.  سئوی وب سایت با هدف قرارگرفتن سایت در صفحه اول گوگل یکی از مهم ترین فرآیندهای بازاریابی دیجیتال در عصر امروز به شمار میرود. همانطور که میدانید یکی از مهم ترین فاکتورهای سئوی سایت که تاثیرگذاری آن در جایگاه سایت مستقیما صورت می‌گیرد، لینک‌سازی است. البته امروزه با پیشرفت الگوریتم های گوگل، لینک سازی کمی حساس‌تر از گذشته شده و اگر به درستی انجام نشود، میتواند نتیجه سو و مخرب داشته باشد.

 

فواید رپورتاژ اگهی در کسب و کار

فواید رپورتاژ آگهی در کسب و کار

بهتر است بدانید که خرید رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های لینک سازی و کسب بک لینک (بی خطر و مفید) به شمار میرود که میتواند علاوه بر رشد و پیشرفت سئوی سایت، در مباحثی چون برند سازی، معرفی محصول و خدمات به مخاطبین بالقوه و... کمک شایانی به کسب‌وکار شما کند. نکته‌ای که در تهیه رپورتاژ خبری بسیار مطرح است نحوه لینک‌سازی در رپورتاژ آگهی است. نحوه انتخاب انکر تکست‌ها، ویژگی‌ای که کلمات و عبارات کلیدی باید داشته باشند و همچنین تعداد مجاز لینک‌ها از مواردیست که باید به آن توجه نمود تا زمانی رپورتاژ منتشر شده تاثیر عکس بر رتبه و جایگاه وبسایت شما نداشته باشد. در ادامه نکاتی در این خصوص مطرح شده که پیشنهاد می کنیم تا پایان راه با ما همراه باشید.

 

خلاصه‌ای از مفهوم لینک‌سازی و رپورتاژ آگهی

بک‌لینک یکی از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو در بحث رتبه‌بندی سایت‌ها محسوب می‌شود. در واقع لینک‌سازی یا کسب بک‌لینک به فرآیند دریافت لینک از سایر وبسایت‌ها برای وبسایت خود گفته می‌شود. منظور از لینک، تصاویر یا متن‌هایی هستند که با کلیک کردن بر روی آن‌ها؛ کاربر به صفحه دیگر منتقل می‌شود. تا قبل از ورود الگوریتم‌های گوگل، وب‌مستران معمولا با قرار دادن لینک در هدر، فوتر یا سایدبارها به لینک‎سازی می‌پرداختند. اما با ورود این الگوریتم‌ها و اعمال محدودیت‌ و جریمه برای فعالیت‌های غیراصولی وبسایت‌ها؛ لینک‌ها به نوعی ارزش‌گذاری شدند و در این میان لینک‌هایی که در متون محتوا قرار داشتند، به عنوان ارزشمندترین لینک شناخته شدند. یکی از دلایلی که لینک‌های درون‌متنی را برای موتورهای جستجو ارزشمند می‌کند طبیعی بودن این نوع لینک‌هاست. دو گروه عمده از لینک‌های درون‌متنی که کاربران بیشتر با آن‌ها سروکار دارند، عبارتند از:

1. لینک‌هایی که در محتوای اصلی سایت قرار داده می‌شوند.

2.لینک‌هایی که در رپورتاژهای آگهی تعیین می‌شوند.

بک لینک و لینک سازی در رپورتاژ

 

یکی از مفاهیم و انواع لینک سازی هدفمند و مورد تایید که در متن به آن اشاره شده است، لینک سازی در رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی یا اصطلاحا رپورتاژ خبری به تبلیغات در قالب یک خبرنامه یا اطلاع گفته می‌شود. در واقع شما با انتشار رپورتاژ آگهی با یک تیر دو نشان زده اید، به این ترتیب که هم تبلیغات کسب‌وکار خود را داشته اید و هم لینک‌های مفید برای وبسایت خود کسب کرده‌اید. یکی از مهمترین مباحثی که در بحث رپورتاژ مطرح است، استراتژی‌های نگارش متن رپورتاژ آگهی است. در رابطه با این موضوع، آنچه  که در نظر کارشناسان و سئوکاران حرفه‌ای روشن است، این است که سعی کنید متن خود را ابتدا با طرح مسئله و نیازمندی‌های موجود در حوزه کاریتان شروع کنید سپس با بیان چالش‌های موجود، خود را به عنوان یکی از راهکارها و روش‌های حل مسئله معرفی کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با مفهوم لینک‌سازی میتوانید مجموعه مقالات آموزش لینک سازی را مطالعه کنید.

 

 

نکات مهم لینک‌سازی در رپورتاژ

گاها کاربران اشتباهات متدوال و ساده‌ای را در خرید رپورتاژ آگهی مرتکب می‌شوند که همین اشتباهات کوچک ممکن است آسیب‌ها و صدماتی را برایشان به بار بیاورد. لذا پیشنهاد میکنیم حتما مطالبی که در این بخش از مقاله وجود دارند را با وسواس و دقت خاصی مطالعه بفرمایید چرا که اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار خواهد داد. برای لینک‌سازی در رپورتاژ خود حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

  • اعتبار صفحه یا دامنه لینک‌دهنده!

یکی از نکاتی که در لینک‌سازی باید به آن توجه کنید اعتبار دامنه سایت لینک‌دهنده است. به طور کلی هرچه اعتبار سایت لینک دهنده بالاتر باشد ارزش بک لینک کسب شده و نهایتا تاثیری که بر جایگاه شما خواهد داشت؛ بیشتر خواهد بود. اعتبار دامنه یک سایت به موارد متعددی مانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تعداد لینک‌های ورودی و خروجی و سایر موارد بستگی دارد.

البته اگر در حوزه سئو مشغول باشید میدانید که در ابزارهای آنالیزی سئو دو المان تحت عنوان اعتبار صفحه و اعتبار دامنه مطرح است. اما اخیرا گوگل مطرح کرده چیزی تحت عنوان اعتبار دامنه برای یک سایت وجود ندارد و این اعتبار بین صفحات یک سایت جابجا میشود! اما چیزی که در عمل وجود دارد این است که همچنان ابزارهای آنالیزی هر دو فاکتور را مورد بررسی می‌دهند. نکته طلایی که تا به اینجای بحث باید به آن اشاره کنیم این است که سعی کنید لینک‌های خود را به صفحاتی از وبسایت خود بدهید که بهتر بتوانند اعتبار کسب شده را بین صفحات وبسایتتان پخش کنند!

 

  • متن لینک شده یا انکر تکست

یکی از نکات مهمی که باید در لینک‌سازی متن رپورتاژ خود در نظر بگیرید انتخاب متن لینک شده یا اصطلاحا انکر تکست است. جالب است بدانید  انکر تکست‌ها انواع مختلفی دارند: لینکیار(نام برند)؛ رپورتاژ آگهی لینکیار (نام برند و انکر)؛ الگوریتم تازگی محتوا (انکر اختصاصی)؛ کلیک کنید (انکر عمومی) و ... تنها چند مورد از انواع انکر تکست‌ها هستند. برای انتخاب انکرتکست متن خود موارد زیر را حتما مورد توجه قرار دهید.

 سعی کنید انکرهای مختلفی را برای لینکسازی استفاده کنید به عنوان مثال اگر مقاله شما در رابطه با رپورتاژ آگهی است میتوانید از انکرهای: متن رپورتاژ آگهی؛ رپورتاژ آگهی ارزان؛ خرید رپورتاژ آگهی و مواردی از این دست، استفاده کنید. با این کار علاوه بر اینکه با کلمه (رپورتاژ آگهی) سایت خود را در موتور جستجو بالا می آورید؛ سایت خود را در سه کلمه دیگر نیز تقویت می کنید. از طرفی توجه و حساسیت موتورهای جستجو را نیز بر نمی‌انگیزید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید long tail keywords یا عبارات کلیدی طولانی هستند و این یعنی کلمه کلیدی شما در قالب یک عبارت یا جمله قرار میگیرد. همانطور که در جریانید بسیاری از کاربران درخواست‌های خود را در قالب جملات پرسشی یا یک عبارت چند کلمه ای سرچ می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است کاربر در نوار چستجو، عبارت : تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت یا چگونه می‌توانم رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنم؟ را سرچ کند. پس توجه به همین موارد کوچک اما مهم میتواند شما را نسبت به رقبایتان جلو بیاندازد. ضمنا بخاطر داشته باشید که در انتخاب کلمات کلیدی خود به بحث برندیگ کسب‌وکار خود نیز توجه ویژه داشته باشید!

  • تعداد لینک‌های خروجی

فراموش نکنید شما مجاز نیستید هر تعداد لینکی که دوست دارید در متن خود قرار دهید. بله! یک قاعده کلی را فراموش نکنید هر اقدامی که از حالت طبیعی خود خارج شود، رنگ غیر طبیعی و مصنوعی بودن به خود میگیرد و این یعنی کسب امتیاز منفی از موتور جستوجو! تعداد لینک خروجی که می‌توانید در متون خود قرار دهید معمولا 3 عدد در نظر گرفته میشود. سعی کنید از این 3 لینک حداقل یکی را به وبسایت های همکار خود که ترجیحا اعتبار دامنه و صفحه بالاتری از شما دارند بدهید. و دو لینک دیگر را حتما با انکرهای مختلف به صفحات سایت خود اختصاص دهید. تاکید میکنم! انکرهای مختلف و صفحات سایت.

  • محل قرارگیری بک‌لینک

همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم محل قرار گیری لینک نیز میزان ارزش آن را تعیین میکند؛ اگر لینک شما در متن و محتوای شما قرار گیرد ارزش به مراتب بالاتری نسبت به لینک‌هایی که در هدر؛ فوتر یا سایدبار وبسایت قرار میگیرند؛دارند. البته به این نکته هم توجه کنید که لینک‌های درون متنی خود را ترجیحا در ابتدای محتوای خود قرار دهید.

فراموش نکنید که تهیه متن رپورتاژ قواعد و استانداردهای خاص خود را میطلبد که جزییات بیشتر آنرا می توانید در سری مقالات پلتفرم لینکیار دنبال کنید.ضمنا سوالات احتمالی خود را در ما در میان بگذارید.

 

نظرات

image
شایان
15:39 , 01 اردیبهشت 00

نظر شما در این مورد چیه که ما بیایم و یک رپورتاژ از یک سایت خرید کنیم. ولی از مسولش بخوایم که بک لنیک مارو روز اول نزاره و بعد از چند روز که ایندکس شد درخواست بزنیم که بک لینک های رپورتاژ هامونو بذارن. جایی خوندم که این روش میتونه تاثیر رپورتاژ رو بیشتر کنه. درسته؟

image
مرضیه
01:13 , 14 خرداد 00

لینک های نوفالویی که تو رپورتاژ اگهی به سایت هامون داده میشه تاثیر مثبتی داره روی سایت ؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان