دانش نامه لینک‌یار
تفاوت رپورتاژ آگهی با بک لینک
  امتیاز 4.38 از 5 توسط 8 نفر

تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی

سرفصل‌ها

همانطور که میدانید سئو و بهینه سازی وب سایت یکی از ارکان اصلی بازاریابی دیجیتال به شمار میرود، و در دنیای سئو، بک لینک و رپورتاژ نیز از ارکان اصلی و مهم به شمار میروند. حال حجم و اهمیت فاکتور بک لینک و رپورتاژ اگهی با توجه به میزان رقابتی که در حوزه کاری شما وجود دارد میتواند متغیر باشد. ما در این مقاله به تفاوت های بک لینک و رپورتاژ آگهی و میزان تاثیر گذاری هر یک در سئوی سایت و بازاریابی دیجیتال یک سایت مپردازیم.

 

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد :

بک لینک چیست؟

تفاوت بک لینک و رپورتاژ

بک لینک ها یکی از فاکتور های مهم برای تشخیص میزان محبوبیت و مرجعیت یک وب سایت از دید موتور های جست و جو هستند، به جد میتوان گفت که بک لینک همتراز با تولید محتوای یک سایت هر دو اصلی ترین فاکتور سئو و بهینه سازی یک وب سایت هستند. به زبان ساده در تعریف بک لینک میتوان گفت که بک لینک ها همان پل های ارتباطی بین دو وب سایت هستند که در قالب های مختلفی چون متن، تصویر، اینفوگرافیک و ... پیاده سازی میشوند.

منظور از لینک همان متن یا تصویری است که در هر صفحه ای از یک وب سایت با کلیک بر روی آن به یک صفحه دیگر منتقل میشوید

برای مطالعه بیشتر و حرفه ای تر مقاله : بک لینک چیست را مطالعه کنید.

در هنگام فرآیند لینک سازی و خرید بک لینک همیشه باید توجه داشته باشید که این فرآیند به طبیعی ترین شکل ممکن اتفاق بیفتاد. از فاکتور هایی که میتوان برای لینک سازی طبیعی به آن اشاره کرد : دریافت بک لینک از سایت های هم موضوع، فواصل زمانی در فرآیند لینک سازی، استفاده درست و غیر بهینه از انکرتکست ها و...

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

تفاوت بک لینک با رپورتاژ

رپورتاژ آگهی در واقع نوعی از تبلیغات هوشمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزه است که در قالب گزارش از سمت پایگاه های خبری و یا سایت های مرجع و هم موضوع و... در رابطه با یک محصول و یا یک خدمت شرکت و یا یک وب سایت منتشر میشود. در دنیای پر زرق و برق و کسالت بار تبلیغات اینترنتی امروز، رپورتاژ آگهی ها به دلیل نداشتن ماهیت تبلیغاتی بیشتر مخاطبین را جذب خود کرده و از این سو این نوع از تبلیغات مورد توجه خاص مدیران کسب و کار ها قرار گرفته است.

برای مطالعه بیشتر و دقیق تر رپورتاژ آگهی، مقاله رپورتاژ آگهی چیست را مطالعه کنید

باید در نظر داشته باشید که یکی از فاکتور های ارزنده ای که رپورتاژ آگهی در دل خود دارد، بک لینک های طبیعی آن است. یا به زبان ساده تر اگر بگوییم، رپورتاژ آگهی را میتوان یک تبلیغات دو سویه دانست که در کنار تبلیغات غیر مستقیم متنی، بک لینک های طبیعی به کار رفته شده در دل آن، اگر به درستی استفاده شود، میتواند تاثیرات شگرفی را بر سئوی وب سایت شما گذاشته و موجب ارتقای جایگاه در نتایج موتور های جست و جو شود.

 

تفاوت بک لینک و رپورتاژ چیست؟

قبل از پرداختن به تفاوت های هر یک از این دو روش سئو، باید بگوییم که هر یک از این فاکتور ها در جایگاه ها و روش های مختلف سئو وبازاریابی کاربرد خاص خود را دارند. به این معنی که خرید رپورتاژ آگهی به دلیل نداشتن ماهیت تبلیغاتی، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته و حس اعتماد را در آنها بیشتر تقویت میکند و بک لینک های به کار رفته در متن رپورتاژ آگهی به صورت دائمی است، و در مقابل در فرآیند لینک سازی، میتوان به مزیت هایی چون : در دید بودن در صفحات و جایگاه های اصلی وب سایت، دریافت بک لینک از صفحات زیاد یک سایت( این نکته اگر اصولی استفاده نشود امکان جریمه شدن سایت را بالا خواد برد) و... اشاره کرد.

در اشاره به تفاوت بک لینک با رپورتاژ آگهی باید گفت که بک لینک ها صرفا متون و تصاویر لینک شده ای هستند که دو وب سایت را به یکدیگر مرتبط کرده و باعث رشد کلمه کلیدی مورد استفاده در موتور های جست و جو و همچنین جذب ترافیک میشود. و رپورتاژ آگهی نیز در واقع یک متن غیر تبلیغاتی است که توسط یک رسانه دیگر در تعریف و تمجید و یا معرفی خدمات و محصولات یک وب سایت و یا یک شرکت میکند.

 

کاربرد بک لینک و کاربرد رپورتاژ اگهی؟

کاربرد بک لینک و کاربرد رپورتاژ

بک لینک ها معمولا به صورت موقت و در بازه های زمانی متغیر و معمولا یک ساله در یک سایت قرار گرفته و بسته به میزان ترافیک سایت میزبان و جایگاه بک لینک شما در آن سایت، برای شما ترافیک و ورودی همچنین افزایش رتبه در موتور های جست و جو خواهند آورد و در مقابل رپورتاژ اگهی یک تبلیغ متنی و به صورت دائمی در یک سایت است که شیوه طبیعی تری را در لینک سازی در دید موتور های جست و جو خواهند داشت.
اما همانطور که در بالا ذکر کردیم باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک های رپورتاژ فقط در یک صفحه از سایت درج میشوند، اما بک لین ک های خریداری شده میتوانند در صفحات متعددی از یک دامنه درج و در معرض دید مخاطبیت قرار گیرند.

با توجه به توضیحات بالا متوجه شده اید که هر دوی این فاکتور ها اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، باعث افزایش ترافیک و آمدن به صفحه اول گوگل در کلمه کلیدی مورد نظر شما خواهد شد. اما تفاوت های اصلی این دو روش معمولا زمانی مشخص میشود که شما شیوه و روش تبلیغاتی و میزان بودجه خود برای تبلیغات را مشخص کرده باشید. معمولا هزینه رپورتاژ اگهی به نسبت بک لینک بالاتر است.
اگر بودجه کافی و یک هدف بلند مدت را برای تبلیغات را در نظر گرفته اید، به شما پیشنهاد میشود که از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات و لینک سازی استفاده کنید، اما اگر بودجه شما محدود و هدف شما کوتاه مدت است، بک لینک گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

 

پتلفرم خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

لینکیار جامع ترین پلتفرم خرید و فروش بک لینک و رپورتاژ اگهی با همکاری بزرگترین وب سایت ها و رسانه های برتر ملی و بیش از 1000 وب سایت داخلی با سرور های متفاوت به شما وب مستران و سئو کاران عزیز این امکان را میدهد تا بدون واسطه و به طور مستقیم از وب سایت های ثبت شده توسط صاحبان سایت ها اقدام به خرید بک لینک ورپورتاژ طبیعی کنید.
همچنین شما در لینکیار میتوانید با ثبت سایت خود با فروش بک لینک و رپورتاژ کسب درآمد از وب سایت خود داشته باشید.

نظرات

image
محمدی
00:09 , 13 تیر 00

خیلی ممنون بابت مقاله خوبتون فقط یه سوال اینکه در زمان کم میزان تاثیر گذاری بک لینک بیشتره یا رپورتاژ اگهی؟

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان