دانش نامه لینک‌یار
بک لینک pbn یا بک لینک هرمی چیست
  امتیاز 4.75 از 5 توسط 2 نفر

بک لینک pbn یا هرمی چیست؟

سرفصل‌ها

Pbn بک لینک هرمی چیست؟ 

 

در معنای لغوی بک لینک pbn باید گفت که این کلمه مختصرا از  Private Blog Network گرفته شده که معنای لغوی آن شبکه بلاگ خصوصی است. اما در علم سئو به نوعی از استراتژی لینک سازی گفته میشود که در آن یک شبکه از بلاگ ها در صحفات مختلف، با آرایش و چینشی خاص به یک سایت با هدفی خاص لینک میدهند.

به زبان ساده باید گفت که pbn در واقع یک شبیه سازی برای چینش حجم قابل توجهی از اطلاعات در مورد یک موضوع خاض در صفحات مختلف وب با این هدف که همگی در نهایت یک سایت را به عنوان مرجع معرفی کنند. اما در تعریف عملی از بک لینک های هرمی میتوان اینگونه تعریف کرد که : مجموعه ای از صفحات مختلف از سایت های مختلف که همگی در رابطه با موضوعی خاص صحبت کرده  و به صورت هرمی هر یک به لایه های زیرین خود لینک داده و در نهایت لایه های پایینی یک سایت (همان سایت ما) لینک داده اند.

در واقعا با پیاده سازی بک لینک های هرمی، ما یک شبیه سازی از کلونی از اطلاعات در وب انجام داده ایم که این کلونی از اطلاعات که در رابطه با یک موضوع خاصی صحبت کرده، همگی به اتفاق یک سایت را در نهایت به عنوان مرجع معرفی کرده اند. در ادامه به روش های پیاده سازی بک لینک های pbn و همچنین نکات این روش را بیان خواهیم کرد.

در روش ساخت پی بی ان مدیر سایت مجموعهای از سایتها و وبلاگهای مختلف را ایجاد میکند و با آماده کردن محتوای مرتبط با موضوع سایت خود در این مجموعه محتوا را قرار میدهد. به مرور زمان وبلاگهای ساخته شده اعتبار مییابند و با اعتبار یافتن و بالا رفتن جایگاه این وبلاگها میتوان از آن به عنوان فضای عالی برای لینک سازی به سایت اصلی استفاده کرد‌. زمانی که رتبه مجموعه وبلاگ ایجاد شده افزایش یابد، جایگاه سایت اصلی نیز بالا میرود. روشهای مختلفی برای  برای ساخت بک لینک قوی پیش روی مدیران سایت قرار گرفته است. بک لینک PBN یا هرمی از روشهایی است که توسط متخصصان سئو استفاده میشود. با این حال باید از روشهایی استفاده کرد که مورد قبول الگورتیم گوگل واقع شده باشد تا سایت شما با جریمه الگورتیم گوگل روبهرو نشود. 

 

 

محاسن لینک سازی در شبکه PBN یا هرمی

مزایای استفاده از pbn

عده ای از سئوکاران ترجیح میدهند در میان روشهای مختلف لینک سازی از روش Pbn و یا همان بک لینک هرمی برای بهبود سئو خارجی یا همان off page سایت استفاده کنند، چرا که این روش مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به هر یک از این موارد اشاره خواهیم کرد.
اولین مزیت ایین روش را میتوان  سازی در شبکه pmc کنترل دقیقی در تمام منابع اولین سازی دارید و در واقع تمام وب سایتها تحت نظر شما هستند. با وجود داشتن این اختیار شما میتوانید بک لینکهایی که بیارزش هستند را از وب سایتها حذف کنید یا لینک سازی را در هر صفحهای که تمایل دارید انجام دهید. در شبکه pmc را میتوانید از دامنه‌های آزاد شده و معتبر استفاده کنید و خرید دامنههای آزاد شده و معتبر بدون زحمت زیاد بک لینکهایی که ارزشمند هستند را برای سایت خود انتخاب کنید. این روش یک روش موقتی بوده اما کاملا نتیجه بخش است و اگر به فکر ساخت شبکههای قدرتمند از PBN یا هرمی باشید، میتوانید نتایج ماندگاری به دست آورید. 

 

 لینک سازی در شبکه PBN یا هرمی چه معایبی دارد؟ 

شبکه PBN یا هرمی ضمن داشتن مزایای بسیار زیاد در راستای پیشبرد اهداف سئوی خارجی سایت، در کنار آن نیز معایبی را میتوان برای آن بر شمرد. پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که گاها نتایج حاصل از لینک سازی هرمی میتواند به صورت موقت باشید. بنابراین ممکن است با لینک سازی PBN یا هرمی رتبه سایت شما افزایش یابد، اما گاها این موفقیت میتواند موقت باشد. وظیفه الگوریتم پنگوئن گوگل شناسایی سایتهای اسپم و نظارت بر رتبهبندی سایت و بک لینکها است و در صورتی که الگورتیم  پنگوئن گوگل این تخلف را شناسایی کند، این رتبه به دست آمده کم کم دست خوش تغییر شده و ممکن است با جریمه هایی از سوی این الگوریتم رو به رو شوید. در حالت کلی باید گفت که Pbn بک لینک هرمی یک روش سئو کلاه سیاه و خاکستری بوده و در صورت شناسایی این هزینه و زمان شما میتواند بی اثر شود. در ادامه روش هایی را برای پیاده سازی استاندارد pbn آموزش خواهیم داد.

 

زمان بر و هزینه بر بودن ساخت بک لینکهای قدرتمند پی بی ان 

با توجه به پشیرفت و هوشمند شدن الگوریتم های گوگل پیاده سازی این نوع استراتژی لینک سازی در سال های اخیر مستلزم رعایت یک سری قواعد و اصول است. یکی از روش های تست شده در سال های اخیر، استفاده از شبکه های خصوصی لینک های هرمی است. به این صورت که صاحبان کسب و کار ها برای پیاده سازی شبکه لینک سازی pbn خود از وب سایت های شخصی و اختصاصی خود استفاده میکنند. به این صورت که از دامنه های آزاد شده به همراه ترکیبی از خرید رپورتاژ آگهی با کیفیت و دیگر انواع بک لینک ها (بک لینک های پروفایلی - بک لینک های سوشیال بوکمارک و...) برای پیاده سازی شبکه هرمی خود استفاده میکنند.

این نوع پیاده سازی شبکه pbn شاید هزینه بر باشد اما در وحله اول ریسک حاصل از پیاده سازی این مدل را برای شما کاهش خواهد دادو از طرفی قدرت بیشتری را به سایت شما منتقل خواهد کرد.

 

 

چگونگی کاهش ریسک لینک سازی خارجی با شبکه‌ PBN

هر سایت یا بلاگی که در شبکه PBN یا هرمی به منظور لینک دهی به سایت اصلی استفاده میشود باید از وبلاگهای دیگر یا سایتهای دیگر بک لینک گرفته باشند. در شبکه خصوصی بلاگ یا PBN یا هرمی استفاده از یک سایت جدید، کار عاقلانه ای نیست و بهتر است برای لینک سازی خارجی با شبکه PBN یا لینک سازی هرمی از سایتهای استفاده کنید که اعتبار خوبی داشتهاند و در زمان گذشته فعال بوده و بک لینک گرفتهاند اما بنا به دلایلی این سایتها منقضی شدهاند. به طور مثال سایتهای جشنواره‌ای زمانی فعال بودهاند و از وب سایتهای خبری بک لینکهای زیادی دریافت کردهاند، اما بعد از گذشت زمان برگزاری جشنواره دیگر از این سایتها استفاده نمیشود. این سایتها بهترین انتخاب برای متخصصان سئو هستند و بهتر است این سایتها را خریداری کنند و از سایتهای منقضی که قبلا اعتبار داشتهاند به سایت خود بک لینک دهند. 

 

روشهای Pbn بک لینک هرمی

روش هیا پیاده سازی pbn

برای ساخت شبکه بلاگ خصوصی یا  PB، دو روش پیش روی متخصصان سئو قرار گرفته است. این دو روش به لینک سازی کلاه سیاه و کلاه خاکستری معروف هستند‌. از دیگر روشهای تقسیمبندی PBN یا هرمی انتخاب نوع پلتفرم به منظور شبکه سازی است. متخصصان سئو باید از بین دو گزینه یک مورد را انتخاب نمایند. این دو گزینه راهاندازی سایتی مستقل و سرویسهای بلاگ دهی هستند. برای ساخت بک لینک PBN یا هرمی با استفاده از تکنیک کلاه سیاه باید پلتفرم شبکه را به شکل زنجیرهای به یکدیگر متصل کنید و در آخر نیز به سایت مورد نظر خود متصل نمایید. در این تکنیک ممکن است الگورتیم گوگل شما را شناسایی و در آخر پنالتی کند‌‌. برای این که امکان شناسایی الگورتیم گوگل را کاهش دهید، باید این کار را به صورت پلهای یا هرمی انجام دهید. برای استفاده از روش دوم یا همان تکنیک کلاه خاکستری در ابتدا شروع به  لینک سازی در سایت خود کنید. سپس برای افزایش قدرت لینکهای لایهای اول برای بک لینکهای اول نیز همین مراحل را انجام دهید. در لایه سوم اقدام به افزایش قدرت لینکهای لایه دوم کنید. در حقیقت هر چه تعداد لایهها افزایش یابد لینکهای ابتدایی موثرتر و ارزشمندتر میشود. 


 

خرید Pbn بک لینک هرمی

تا این جای مطلب با بک لینک pbn یا هرمی شبکه به جای خصوصی آشنا شدهاید. لینک سازی PBN یا هرمی به عنوان Private Backlink Network معروف است که به معنای مجموعه‌ای از سایتها و وبلاگهایی است که با هدف لینک سازی و تقویت سایت اصلی ایجاد می‌شوند که لینک سازی شبکههای معروف هستند. در واقع از تاثیرگذارترین عواملی که باعث افزایش رتبه بندی نتایج می‌شود PBN یا هرمی است. بک لینک اعتبار بسیار بالایی به سایتها میدهد و شما با خرید بک لینک پی بی ان میتوانید سایت خود را پیشرفت دهید. یکی از راهحلهای خرید بک لینک PBN یا هرمی خرید از لینک یار است. 

 

آیا بک لینک و PBN یا هرمی باعث پنالتی شدن سایت می شود ؟ 

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که رپورتاژ یا لینک pbn یا هرمی منجر به پنالتی شدن سایت میشود؟ پاسخ ما به این پرسش خیر است. نزدیک به سه تا ده تا از بک لینک PBN یا هرمی برای سایت هدف به صورت مستقیم لینک سازی شدهاند. درست است که صدها لینک در لایه پایینی بک لینکهای PBN یا هرمی وجود دارد، اما الگورتیم گوگل به دلیل داشتن چند لینک سایت را پنالتی نمیکند. در صورتی که در فواصل زمانی کوتاه مدت به صورت مستقیم صدها لینک به سایت شما اضافه شود، احتمال دارد الگورتیم گوگل سایت شما را پنالتی کند. اما در شبکه PBN یا هرمی بک لینکها مطابق با الگوریتم گوگل و با تعدادی کم و استراتژی خاص به سایت شما لینک میشوند.  

 

ساخت Pbn بک لینک هرمی 

نکات بک لینک pbn

به نظر برخی از کارشناسان که تجربه زیادی از کار با سئو ندارند، کار با pbn یا لینک سازی هرمی اشتباه است و بهتر است برای رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل هیچ لینک سازی انجام نشود. امکان دارد مدیران سایت و کارفرمایان به دلیل نداشتن آگاهی با صرف هزینه زیاد نتیجهای دریافت نکنند. در واقع بهتر است از Pbn بک لینک هرمی استفاده کرد، چرا که سایتهایی که از PBN یا هرمی بهتری استفاده میکنند رقابت میان آنها بسیار زیاد است. 

 

افزایش قدرت لینکهای PBN یا هرمی با ساختار شبکهای و لایه لایه 

بک لینک pbn یا هرمی اعتبار را از لایههای پایین به سایت و لایههای اول انتقال میدهند و ساختار بک لینک pbn یا هرمی لایه لایه است و میتواند قدرت لینکهای سایت را افزایش دهد. در واقع افزایش قدرت لینک پی پی ان به دلیل لینک سازی چند لایه است. 

 

جمع بندی 

 هدف از لینک سازی ارتقای سایت است تا از این طریق بتوان مخاطبان را جذب کرد. زمانی که آمار لینکهای یک سایت افزایش یابد، الگورتیم گوگل به این نتیجه می‌رسد که وب سایت مذکور به قدری برای مخاطبان جذاب و مفید بوده که سایتهای دیگر از طریق آن لینک سازی کرده‌اند یا همان لینک دادهاند. بنابراین الگورتیم گوگل به این سایت مفید و قدرتمند رتبه بالاتری میدهد و سایت را در جایگاه نخست نتایج جستجو قرار میدهد و در نتیجه افراد بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند.

نظرات

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان