دانش نامه لینک‌یار
ایمیل مارکتینگ چیست
  امتیاز 5.00 از 5 توسط 2 نفر

ایمیل مارکتینگ چیست؟

سرفصل‌ها

استفاده از ایمیل در تلاش‌های بازاریابی شما برای ارتقای محصولات و خدمات کسب‌وکارتان و همچنین تشویق وفاداری مشتری بسیار مؤثر است. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ شکلی از بازاریابی است که می‌تواند مشتریان ایمیل شما را از محصولات جدید، تخفیف‌ها و سایر خدمات آگاه کند. همچنین می‌تواند امکان فروش بهتری را برای شما فراهم کند تا مخاطبان شما در مورد ارزش برندتان آگاه شوند.

زمانی که می‌خواهید برند خود را ارتقا دهید یا کالاهای خود را بفروشید، بازاریابی ایمیلی یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین ابزارهای موجود برای کمپین‌های بازاریابی است. در این مقاله ما در مورد اینکه ایمیل مارکتینگ چیست و استفاده از ایمیل‌های تبلیغاتی چگونه می‌تواند در رشد کسب‌وکارتان کمک کند، بحث خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

 

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

مزایای بازاریابی ایمیلی

همان طور که در مقدمه این مقاله به آن اشاره کردیم، ایمیل مارکتینگ تنها یک ابزار برای تبلیغ محصول و خدمات در قالب ایمیل نیست. بازاریابی ایمیلی یکی از روش های بازاریابی مدرن است که میتوان آن را فرآیند بلند مدت دو طرفه بین کسب و کار و مشتری با هدف، تقویت رابطه بین مشتری و کسب و کار، اطلاع رسانی و همچنین معرفی محصول و خدمات جدید و... دانست، بازاریابی ایمیلی این یک نوع بازاریابی به صورت مستقیم است، به این معنی که شرکت بدون کمک یک واسطه با مصرف کننده ارتباط برقرار می‌کند. بازگشت سرمایه بالا تنها دلیلی نیست که بازاریابی ایمیلی ارزش زمان و سرمایه گذاری شما را دارد.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه محتوای شخصی‌سازی‌شده

راه‌حل‌های بازاریابی ایمیلی قوی به تقسیم‌بندی فهرست ایمیل شما کمک می‌کند تا محتوای شخصی‌سازی‌ شده‌ای ایجاد کنید که با اطلاعات، پیشنهادات و پیام‌های مرتبط با نیازها و علایق هر گیرنده در هر زمان یا مرحله معینی از سفر مشتری صحبت کند.

  • افزایش سرنخ‌ها و درآمد

محتوای شخصی‌سازی‌شده منجر به افزایش مشتریان می‌شود و سرنخ‌های واجد شرایط بیشتر به معنای درآمد فروش بیشتر است.

  • ایجاد کمپین‌های مقرون به صرفه

کمپین‌های ایمیل قوی که از اتوماسیون و محتوای ایجاد شده برای کاربران استفاده می‌کنند، می‌توانند منجر به سرنخ‌های باکیفیت بیشتر و با تلاش و هزینه کمتر شوند. یک کمپین بازاریابی ایمیلی مؤثر می‌تواند هزینه کمتری برای شما داشته باشد و بازگشت سرمایه بالاتری را ارائه دهد.

  • جمع‌آوری بازخورد مشتری

یکی دیگر از مزایای تماس مستقیم با مشتریان، توانایی جمع‌آوری بازخورد و بررسی آن‌ها برای به دست آوردن درک بهتر در زمینه‌هایی است که جای بهبود دارند و همچنین درک اینکه چه چیزی کار می‌کند.

 

 

بازاریابی ایمیلی چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار بازاریابی ایمیلی

آیا نمی‌دانید چگونه بازاریابی ایمیلی را شروع کنید؟ ایمیل مارکتینگ از چندین بخش تشکیل شده است، اما این بدان معنا نیست که حتماً پیچیده است. تنها کافی است تا با مراحل آن آشنایی داشته باشید و برای رسیدن به هدفتان، تمامی مراحل را با دقت اجرا کنید.

  • با فهرست خود شروع کنید

اگر کسی را ندارید که کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را برایش ارسال کنید، نمی‌توانید کارتان را به خوبی پیش ببرید. همچنین نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر کاربران مناسب را در لیست خود نداشته باشید، ایمیل مارکتینگ کارساز نخواهد بود.

  • یک ارائه دهنده خدمات ایمیل اضافه کنید

یک ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) به شما اجازه می‌دهد تا مخاطبان خود را تقسیم‌بندی، لیست خود را سازماندهی و کمپین‌های ایمیل را بین مخاطبان خود توزیع کنید. همچنین می‌توانید نتایج را برای بهبود کمپین‌های آینده دنبال کنید.

  • لیست ایمیل خود را ارتقا بدهید

کاری که بیشتر مردم هنگام ایجاد یک لیست ایمیل انجام می‌دهند این است که یک فرم را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند و امیدوار هستند که افراد ثبت نام کنند. متأسفانه این استراتژی معمولاً خیلی خوب کار نمی‌کند. برای رشد لیست ایمیل خود باید افراد را با یک پیشنهاد قانع کننده جذب کنید.

 

سنجش اثر بخشی ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی قدرتمند است؛ یعنی نوعی بازاریابی مدرن مستقیم و همچنین بازاریابی دیجیتال که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما استفاده می‌کند. این ویژگی می‌تواند با ادغام آن در تلاش‌های شما برای بازاریابی به آگاهی مشتریان از آخرین موارد یا پیشنهادات شما کمک کند.

همچنین می‌تواند نقش محوری را در استراتژی بازاریابی شما با دادن سرنخ، آگاهی از برند، ایجاد روابط یا درگیر نگه داشتن مشتریان در خرید از طریق انواع مختلف ایمیل‌های بازاریابی داشته باشد. بازاریابی ایمیلی قابل‌اعتمادترین شکل ارتباطی است که 77 درصد از کاربران آن را نسبت به سایر کانال‌های آنلاین انتخاب می‌کنند.

ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه بازاریابی ایمیلی ممکن است آخرین نفس‌های خود را بکشد، اما 80% از بازاریابان، ایمیل را به عنوان قوی‌ترین رسانه (پیش از بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی نمایشی) گزارش می‌دهند.

 

یک کمپین ایمیلی که به خوبی اجرا شود می‌تواند در دستیابی به اهداف زیر مؤثر باشد:

  • افزایش فروش
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • ایجاد سرنخ
  • تولید بیشتر در کسب‌وکار
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی

سه معیار اصلی ایمیل مارکتینگ شامل موارد زیر می‌شوند که هر کدام به صورت جداگانه بررسی شده‌اند. با شناخت این سه معیار، دید بهتری از اثربخشی بازاریابی ایمیلی پیدا خواهید کرد.

 

نرخ تحویل

این معیار، نقطه شروع اصلی کمپین ایمیل شما است و یک معیار عالی برای نظارت بر قدرت لیست ایمیل شما به شمار می‌رود. نرخ تحویل بالا به این معنی است که شما در حال دسترسی به مخاطبان مورد نظر خود هستید؛ به این ترتیب، نرخ تحویل پایین هم به این معنی است که باید روی ایجاد یک لیست اشتراک سالم کار کنید.

نکته: یک راه آسان برای افزایش لیست‌ها این است که ثبت نام ایمیل خود را در صفحه اول وب‌سایت خود قرار دهید. اگر به دنبال بهبود آن هستید، انتخاب دوگانه را اجرا کنید.

نرخ باز

هنگامی که ایمیل شما به صندوق ورودی مشتریان رسید، چالش بعدی خواندن ایمیل است. ایده و موضوع شما بیشترین تأثیر را بر کمپین شما خواهد داشت و درست همان چیزی است که کاربر را وادار می‌کند تا روی «باز کردن» کلیک کند. پس باید توجه خواننده را جلب کند و به کاربر مرتبط باشد.

یکی از راه‌های متمایز شدن از رقبا این است که به جای استفاده از نام شرکت خود، از نام یک شخص برای ارسال یک کمپین ایمیلی استفاده کنید. این موضوع در ایمیل مارکتینگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

نرخ کلیک

اکنون که کاربران شما ایمیل را دریافت و آن را باز کرده‌اند، زمان اقدام فرا رسیده است. این فقط به محتوای شما بستگی دارد؛ لذا از خودتان بپرسید که آیا محتوای شما مرتبط است؟ ایمیل‌های مرتبط، نرخ کلیک بالایی خواهند داشت. اگر رویکرد کمپین بازاریابی ایمیلی شما ارسال یک ایمیل به همه مشترکین باشد، نرخ کلیک شما ضعیف خواهد بود.

 

کدام سرویس ایمیل مارکتینگ بهترین است؟

سرویس های ایمیل مارکتینگ

قبل از اینکه به کسی ایمیل بزنید باید به موارد مهمی توجه داشته باشید تا تأثیرگذاری کارتان بالاتر برود. از مهم‌ترین نکات در این زمینه می‌توان به داشتن مجوز و راه‌اندازی ایمیل تجاری اشاره کرد. اگر بدون داشتن مجوز اقدام به ارسال ایمیل برای کاربران کنید، شما ریسک بزرگی می‌کنید؛ زیرا ممکن است ایمیل شما به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شود.

انتخاب یک ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ در این زمینه کمک کننده است. این ارائه دهندگان، زیرساخت مناسب را برای ارسال ایمیل‌های تجاری انبوه در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر بدون این ارائه‌دهندگان اقدام به ارسال ایمیل انبوه کنید، به عنوان هرزنامه شناخته می‌شوید.

همچنین کاربران، ایمیل‌های شما را دریافت نخواهند کرد و بدتر این است که ایمیل‌های معمولی شما به تیم و مشتریان شما نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این بدان معناست که شما نمی‌توانید آن‌طور که باید به مشتریان ایمیل بزنید تا بیشترین فروش را به دست آورید. ارائه دهندگان خدمات ایمیل تمام تشریفات و موارد فنی را انجام می‌دهند و شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که ثبت نام کنید و از خدمات آنها استفاده کنید.

 

معرفی پلتفرم‌های ارسال پیام انبوه

همان‌طور که اشاره شد، بزرگ‌ترین چالش در هنگام ارسال ایمیل‌های انبوه و استفاده از ایمیل مارکتینگ این است که به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری نشوید. چالش‌های دیگر می‌توانند دریافت نرخ باز بیشتر برای ایمیل‌ها، ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده و بهینه سازی، ایمیل برای دستگاه‌های مختلف و مشتریان باشد. خدمات ایمیل انبوه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را برای غلبه بر این چالش‌ها ارائه می‌دهند.

خدمات ایمیل انبوه، سهولت استفاده را فراهم می‌کنند؛ چرا که یک ویرایشگر بصری ارائه می‌دهند تا ایجاد ایمیل را آسان‌تر کنند. آنالیز ضد هرزنامه را انجام می‌دهند و توانایی خودکارسازی اقدامات و بخش‌های پایگاه داده را دارند. همچنین بیشتر خدمات بازاریابی ایمیلی، قالب‌های ایمیل، ادغام رسانه‌های اجتماعی، زمان‌بندی ایمیل، قالب‌ها و پشتیبانی تخصصی را ارائه می‌دهند.

 

Sendinblue

Sendinblue راه حل‌هایی برای ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، چت، ایمیل تراکنشی، اتوماسیون بازاریابی و غیره ارائه می‌دهد. این پلتفرم دارای ویژگی‌هایی برای بازاریابی، مدیریت تماس، اتوماسیون بازاریابی، گزارش دهی است و به عنوان یک پلتفرم تراکنش شناخته می‌شود.

این پلتفرم دارای ویژگی‌های CRM است که به شما کمک می‌کند تا رابطه قوی‌تری با مشتریان خود برقرار کنید. به طور مشابه، ویژگی‌های تقسیم‌بندی با اجازه دادن به شما برای ارسال ایمیل به مخاطبان هدف، تعامل را بهبود می‌بخشد.

Sendinblue یک سازنده ایمیل است که با کشیدن و رها کردن، امکان ایجاد سریع ایمیل‌ها را برای شما فراهم می‌کند. همچنین این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا محتوا را شخصی سازی کنید، مانند افزودن نام مخاطب. این ابزار دارای ویژگی‌هایی برای صفحات فرود، فرم‌های ثبت نام، تبلیغات فیس‌بوک و هدف گذاری مجدد است. لازم به ذکر است که این پلتفرم، ویژگی‌های بهینه‌سازی زمان ارسال مبتنی بر یادگیری ماشین را دارد تا به شما در ارسال ایمیل در زمان مناسب کمک کند.

 

Constant Contact

Constant Contact یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن را ارائه می‌دهد که به شما در ایجاد ایمیل‌های پاسخگو برای تلفن همراه کمک می‌کند. این ابزار، قابلیت راه اندازی یک سری ایمیل در مخاطبین را بر اساس کلیک دارد. شما می‌توانید مخاطبین را برای ارسال پیام‌های مناسب تقسیم بندی کنید.

این مزیت، ارسال مجدد خودکار ایمیل‌ها را برای افراد غیر بازکننده فراهم می‌کند. به همین دلیل در موفقیت شما در ایمیل مارکتینگ نقش مهمی دارد.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • ارائه ابزارهای قدرتمند فهرست سازی
  • دارای ویژگی‌هایی برای ایجاد و ویرایش ایمیل
  • دارای ویژگی‌هایی برای ساخت لیست، مدیریت و تقسیم بندی آن
  • دارای امکاناتی برای ردیابی ایمیل، قابلیت تحویل، تست A/B و تقویم بازاریابی
  • قابلیت دریابی نتایج ایمیل مارکتینگ در زمان واقعی

 

HubSpot

HubSpot نرم افزار بازاریابی ایمیلی را برای ایجاد، شخصی سازی و بهینه سازی ایمیل‌های بازاریابی ارائه می‌دهد. با کمک ویرایشگر کشیدن و رها کردن آسان، می‌توانید طرح‌بندی را سفارشی کنید و فراخوانی برای اقدامات و تصاویر را اضافه کنید. این مزیت به شما این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های ایمیل را با تست‌های A/B و تجزیه و تحلیل بهینه کنید.

شما می‌توانید در مورد خطوط موضوعی که بیشترین نتایج را از طریق آزمون‌های A/B دریافت می‌کنند، بیشتر بدانید. همچنین می‌توانید در اطلاعات به صورت عمیق‌تر غوطه‌ور شوید تا هنگام طراحی آزمایش‌های جدید، نرخ تبدیل را دریافت کنید.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • تهیه پیش‌نویس کمپین‌های ایمیل با سرعت بالا
  • دارای ویرایشگر کشیدن و رها کردن آسان
  • امکان شخصی‌سازی ایمیل‌ها و برنامه‌ریزی برای کمپین ایمیل
  • تجزیه و تحلیل تعامل دقیق

 

Keap

Keap یک ابزار اتوماسیون ایمیل مارکتینگ است که به دلیل داشتن کتابخانه عظیمی از قالب‌ها، طرح‌ها و سبک‌ها می‌درخشد. این قالب‌های آماده را می‌توان برای ایجاد ایمیل‌های قانع‌کننده که به بهترین وجه مناسب کسب‌وکار شما هستند، استفاده کرد.

این پلتفرم همچنین به شما امکان می‌دهد تا ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده را بر اساس بخش بندی مخاطبین ارسال کنید. Keap به طور خودکار لیست مخاطبین شما را بر اساس اطلاعات صنعتی، شخصی و رفتاری تقسیم بندی می‌کند؛ بنابراین به شما اجازه می‌دهد تا مشتریانی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد به ایمیل‌های شما پاسخ می‌دهند.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • امکان ارسال ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌سازی‌شده بر اساس تقسیم بندی خودکار مخاطبین
  • دارای هزاران الگو، طرح‌بندی و سبک آماده برای انتخاب
  • دارای داشبوردهای تحلیلی بصری برای دریافت زمان واقعی عملکرد کمپین بازاریابی ایمیلی
  • پشتیبانی از تست A/B برای ارزیابی تأثیرگذاری ایمیل‌ها

 

Aweber

Aweber یک ابزار بازاریابی ایمیلی است که شما را با تمام ابزارهایی که برای راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق نیاز دارید، مسلح می‌کند. به لطف یک سازنده جامع، کشیدن و رها کردن، هزاران الگوی از پیش ساخته شده و تعداد زیادی از تصاویر استوک رایگان، می‌توانید ایمیل‌هایی را طراحی کنید که اهداف مختلفی را در عرض چند دقیقه انجام دهند.

ویژگی‌های اتوماسیون، تقسیم‌بندی و برچسب‌گذاری آن، ارسال ایمیل‌های انبوه را بسیار راحت می‌کند. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا پیام‌ها را برنامه‌ریزی کنید تا ایمیل‌ها را به صورت خودکار در زمان و تاریخی که تعیین کرده‌اید، ارسال کنید.

با تقسیم‌بندی ایمیل، می‌توانید ایمیل‌های خود را به طور مؤثرتری هدف‌گیری کنید و مطمئن شوید که آنها فقط به افرادی دسترسی پیدا می‌کنند که احتمالاً به پیام علاقه‌مند هستند. علاوه بر این، می‌توانید مشترکین خود را با برچسب سازماندهی کنید تا مطمئن شوید که پیام‌های هدفمند به مخاطبان مناسب می‌رسند.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • قالب‌های ایمیل HTML سازگار با موبایل
  • بیش از 6000 عکس استوک رایگان
  • امکان تقسیم بندی ایمیل‌ها و مدیریت مشترکین با برچسب‌ها
  • برنامه‌ریزی آسان ایمیل
  • تست A/B

 

ActiveCampaign

سطح اتوماسیونی که ActiveCampaign هنگام ایمیل مارکتینگ تسهیل می‌کند، قطعاً آن را به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی انبوه در بازار امروز تبدیل کرده است. شما از طریق این پلتفرم به راحتی قادر خواهید بود تا تعداد زیادی پیام سفارشی ایجاد کنید؛ سپس می‌توانید تنظیم کنید تا به طور خودکار به مخاطب مورد نظر در لیست شما ارسال شود.

 

بسته به اتوماسیونی که تنظیم کرده‌اید، می‌توانید کمپین‌های ایمیل یک‌باره‌ای را در عرض چند ثانیه به یک یا چند مخاطب ارسال کنید. همچنین محرک‌هایی را برای ارسال خودکار ایمیل‌ها در پاسخ مستقیم به اقدامات مخاطبان در وب‌سایتتان تنظیم کنید. علاوه بر این، یک داشبورد ساده اما جامع، مدیریت و تجزیه و تحلیل عملکرد تمام کمپین‌های ایمیل شما را بسیار ساده می‌کند.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • امکان ایجاد یک کمپین ایمیل به روشی سریع و آسان
  • برنامه‌ریزی برای ارسال ایمیل‌ها در تاریخ و زمان مشخص
  • تقسیم مخاطبین برای ارسال ایمیل‌های هدفمند
  • دریافت گزارش جامع در مورد نرخ باز برای تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین‌های ایمیل راه اندازی شده

 

Omnisend

Omnisend یک پلتفرم ایمیل مارکتینگ و پیام کوتاه تجارت الکترونیک و دارای اتوماسیون‌های از پیش ساخته شده برای چندین کانال است. استفاده از این پلتفرم آسان است و به شما امکان می‌دهد تا کانال‌ها را در یک گردش کاری واحد بکشید و رها کنید. گردش‌های کاری از پیش ساخته‌شده مانند خوشامدگویی، رها کردن محصول، رها کردن سبد خرید، تأیید ارسال، تأیید سفارش و غیره را ارائه می‌دهد.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • دارای ویژگی‌های مختلف برای ایجاد کمپین‌های حرفه‌ای و شخصی
  • ارائه ویژگی‌های A/B Split Testing
  • دارای چندین ابزار گزارش‌دهی مانند گزارش‌های پیام داخلی، اتوماسیون و ...

 

Mailgun

Mailgun راه حل‌هایی را برای بازاریابی ایمیلی، ایمیل‌های تراکنش، تجزیه و تحلیل ایمیل و غیره ارائه می‌دهد. API ایمیل را برای کمک به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد تا آن را در برنامه‌های خود ادغام کنند. شما می‌توانید سرویس خود را با یک کتابخانه منبع باز بسازید. این مزیت تضمین می‌کند که میانگین زمان پاسخ API کمتر از 500 میلی ثانیه خواهد بود.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • ارائه خدمات Email API با ویژگی‌هایی مانند تجزیه و تحلیل ایمیل پیشرفته، قابلیت تحویل بهتر و تجزیه و مسیریابی ایمیل
  • دارای ویژگی‌های اعتبارسنجی ایمیل مانند بررسی دستور زبان سفارشی، اعتبارسنجی ایمیل‌ها بر اساس میلیاردها ایمیل ارسالی، محافظت از لیست در برابر اشتباهات تایپی، اجتناب از آدرس‌های پرخطر و غیره
  • فراهم کردن زیرساخت ارسال قدرتمند با یکپارچه سازی SMTP و API RESTful

 

Mailjet

Mailjet راه حل‌های تراکنشی و ایمیل مارکتینگ را ارائه می‌دهد و دارای ویژگی‌هایی برای ایجاد، مدیریت، ارسال و بهینه سازی ایمیل است. از طریق یک مرور کلی از عملکرد ایمیل خود و نظارت در زمان واقعی، درک عملی را دریافت خواهید کرد. برای تعامل بهتر، Mailjet به شما کمک می‌کند تا قالب‌های ایمیل را شخصی سازی کنید.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • یک گالری قالب ایمیل و یک سازنده ایمیل بصری کشیدن و رها کردن
  • دارای ویژگی‌های همکاری به عنوان یک تیم در زمان‌های واقعی
  • قفل کردن بخش‌های خاصی از قالب‌ها
  • افزایش لیست ایمیل با کمک فرم‌های اشتراک

 

SendGrid

SendGrid بستری را برای اطلاعیه‌های جابه‌جایی، بازنشانی رمز عبور، خبرنامه‌های ایمیل و ایمیل‌های تبلیغاتی فراهم می‌کند. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا مخاطبین را از طریق آپلود CSV، فرم‌های ثبت نام و API مخاطبین اضافه کنید. لازم به ذکر است که این پلتفرم دارای قابلیت‌هایی برای مدیریت گیرندگان، زمان بندی، محتوا و آزمایش است و در بازاریابی ایمیلی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • دارای ویژگی‌هایی برای اتوماسیون، طراحی، قالب‌ها و آمار
  • ارائه ویژگی‌های Web API، سرویس SMTP، ایمیل تراکنش‌ها و اعتبارسنجی ایمیل
  • فراهم کردن ایجاد رکورد SPF و DKIM سفارشی برای از بین بردن جعل دامنه و ایمیل‌های فیشینگ

 

 

سخن پایانی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، فرایند بازاریابی دیجیتال و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق پیام‌های پست الکترونیکی (ایمیل) است. پیام‌های ایمیل معمولاً دارای هدف تجاری هستند، اما از آنها برای آموزش و اطلاع‌رسانی به گیرنده در مورد موضوعات مختلف نیز استفاده می‌شود.

برای انجام این کار، باید یک لیست ایمیل بزرگ از افرادی داشته باشید که داوطلبانه برای دریافت پیام‌های شما ثبت نام کرده‌اند. این کار به طور خودکار خرید لیست‌های ایمیل را حذف می‌کند، حتی اگر شامل ایمیل‌های افرادی باشد که به نوعی با جایگاه شما مرتبط هستند.

سوالات :

ما در این مقاله به معرفی برخی از سرویس دهنده های خارجی ایمیل مارکتینگ پرداختیم. اما چند پلتفرم داخلی ارسال ایمیل نیز وجود دارد که میتوانید با یک جست و جوی ساده با این پلتفرم ها و خدماتشان آشنا شوید.
بله. بدون شک. همانطور که تعریف اولیه ایمیل مارکتینگ بیان کردیم، اصلی ترین هدف ایمیل مارکتینگ، ایجاد یک رابطه عمیق با مخاطب است و داشتن یک خبرنامه درست و اصولی میتواند به تقویت این رابطه کمک کند
خیر. نه تنها شما باید بانک ایمیلی خودتان را خودتان ایجاد کنید و از مخاطبین خود دریافت کنید، بلکه بعد از دریافت نیز شما باید با اجازه طرف مقابل اقدام به ارسال ایمیل کنید. امروزه روش های ارسال ایمیل انبوه برای تبلیغات کاملا منسوخ شده است.

نظرات

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان