دانش نامه لینک‌یار
مزرعه بک لینک چیست
  امتیاز 4.88 از 5 توسط 4 نفر

مزرعه لینک چیست؟

سرفصل‌ها

امروزه در دنیای تکنولوژی و بازار گرم رقابت های اینترنتی اگر کسی بخواهد کسب و کار خود را رونق ببخشد با چالش های فراوانی روبرو خواهد شد. یکی از این چالش های بزرگ گرفتن رنکینگ خوب بین رقیبان می باشد. پشت پرده گرفتن رنکینگ و رتبه خوب در گوگل بسیار پیچیده می باشد. حال تصمیم گرفته ایم در این مقاله از یکی از اسرار سئو پرده برداشته و روش های صحیح و اصولی را به شما آموزش داده و شما را یک قدم به موفقیت نزدیک ترکنیم. در یکی دیگر از مقاله های لینک یار قصد معرفی مزرعه لینک را خواهیم داشت.


مزرعه لینک چیست

در ابتدا تعریفی از مزرعه لینک خواهیم داشت و در ادامه بطور کامل و مفصل به بررسی آن می پردازیم.
به مجوعه ای از وب سایت ها که بصورت شبکه ای به یکدیگر لینک می دهند مزرعه لینک یا Link farm  می گویند. از دیدگاه گوگل بک لینک یکی از فاکتور های بسیار مهم سئو می باشد. مزرعه لینک با لینک های فراوانی که از نظر کیفی بسیار پایین و غیر مرتبط با سایت شما بوده تعداد لینک های خروجی شما را افزایش داده که متاسفانه تاثیری در سئوی سایت شما ندارد.

مزرعه لینک چیست


مشکل مزرعه لینک چیست؟ مطمعنا این اولین سوالی است که در ذهنتان بوجود می آید.
لینک های متعددی که در این چنین سایت ها ساخته می شوند هیچگونه ارزشی از دیدگاه گوگل ندارد و می توان گفت نه تنها ندارد بلکه موجب آسیب رساندن به سایت شما می شود.

حالا چگونه این سایت ها به شما آسیب می رسانند؟ لینک سازی از دیدگاه گوگل به این معنا می باشد که سایت شما از سایت های معتبر و همچنین سایت هایی که از نظر محتوا با شما مربوط می باشد لینک بگیرد.
مزرعه لینک با ساخت لینک های بی هدف و ارزان قیمت و لینک های که هیچ ارتباط معنایی با یکدیگر ندارند این لینک ها را به شما می فروشند. در گذشته این یک روش سئو کلاه سیاه محسوب می شد ولی با آپدیت الگوریتم های گوگل این روش به کلی منسوخ شده است.
شما با خرید بک لینک از این سایت ها که اکثرا اسپم شناخته شده اند وب سایت خود را به کام مرگ می کشانید.


انواع مزرعه لینک

تعریف مزرعه لینک

Manual link farm: لینک سازی بصورت دستی ایجاد شده به گونه ای که تعدادی از سایت ها با راه اندازی شبکه ای از وب سایت های خود شروع به تولید لینک هایی بدون اعتبار و ارتباط معنایی کرده که گوگل این چنین لینک هایی را اسپم شناسایی می کند و شما که از آن سایت ها لینک خردیده اید را جریمه و پنالتی می کند.

Manual link farm  :None این نوع مزرعه لینک توسط سئو کار ها تولید می شود به گونه ای که با طراحی صفحه ای در سایت دیگر شروع به بک لینک سازی کرده و با لینک به سایت خودشان باعث رتبه دهی به سایت می شوند ولی گوگل با اگوریتم های سختگیرانه ای در مبحث بک لینک و لینک سازی دارد این فعالیت ها را بطور کامل و دقیق رصد می کند و با شناسایی این سایت ها هر دو سایت لینک دهنده و لینک گیرنده را جریمه می کند.


نحوه شناسایی مزرعه لینک توسط گوگل

مزرعه بک لینک

سوال بعدی که در ذهنتان شکل می گیرد چگونگی شناسایی مزرعه لینک توسط موتور های جستجوگر است. پاسخ آسان است. این موتور های جستجو که در صدر آن ها گوگل می باشد با الگوریتم های خود که روز به روز آپدیت می شود سایت و لینک های خروجی و ورودی سایتتان را آنالیز کرده و متوجه می شود که بصورت مصنوعی و بدون ارتباط معنایی با یکدیگر لینک داده اید و شما را جریمه می کند.
اگر واقعا دنبال رقابتی پایدار در حوزه سرمایه گذاری خود هستید کسب و کار خود را با چنین سایت هایی گره نزنید چرا که شما را از هدفتان دور می کند.


دلایل استفاده نکردن از مزرعه لینک

وقتی شما عبارتی را در گوگل جستجو می کنید کمیت و کیفیت لینک های دریافتی از وب سایت در رتبه بندی نتایج تاثیر گذار است. این لینک ها که بصورت داخلی و خارجی می باشد. موتور های جستجو گر در نگاه اول به دید بک لینک سازی اصولی و طبق الگوریتم های خود نگاه کرده ولی پس از بررسی متوجه می شود که این لینک از نظر کیفی هیچ گونه ارتباطی با موضوعیت سایت شما ندارد که این موضوع باعث جریمه شدن سایت شما می گردد و دید گوگل نسبت به شما کاملا تغییر کرده و رتبه سایت شما را بسیار پایین آورده و از جایگاه قبلی خود قبل از استفاده از مزرعه لینک نیز پایین تر می آورد و این باعث پایین آمدن بازدهی و کیفیت کسب و کار شما می شود.

 


جایگزین مزرعه لینک

همانطور که گفتیم مزارع لینک هیچ گونه تاثیره مفیدی بر سایت شما ندارد پس شما چگونه بک لینک تهیه کنید؟
راه های بسیار زیادی برای گرفتن لینک های با کیفیت هست که برای نمونه می توان با استفاده از شبکه های اجتماعی ورودی های بسیاری به سایت شما بیاورد.
راه دیگر استفاده از فروم ها می باشد. ولی هر گردی گردو نیست! فروم هایی که از نظر محتوایی با سایت شما مرتبط بوده و از نظر گوگل اسپم شناخته نشده باشند.
راه دیگر استفاده از کامنت بک لینک ها می باشد. تعدادی از سایت ها بخش نظر دهی خود را باز گذاشته و شما با قرار دادن کامنت و تایید آن می توانید لینک خود را در آن سایت درج کنید. البته در این روش هم نمی توان در همه این سایت ها این کار را انجام دهیم. همیشه قبل از بک لینک ساختن سایت هدف را کامل آنالیز کرده که باعث جریمه شدن سایت شما نگردد.

 

کلام آخر

مزرعه لینک یکی از روش های سئو کلاه سیاه بوده که دیگر قدیمی و منسوخ شده است.
گوگل با گذشت زمان و الگوریتم های جدید خود دیگر فریب این چنین کار ها را نخورده و پس از اینکه بفهمد شما قصد فریب آن را دارید با شما برخورد خواهد کرد.
اگر برای کسب و کار خود سال ها زحمت کشیده اید توصیه می شود هرگز چنین کاری را نکرده و با گذاشتن وقت و هزینه و همچنین صبر رتبه سایت خود را بر پایه روش های اصولی سئو کلاه سفید افزایش داده و نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان