دانش نامه لینک‌یار
ایجاد بک لینک در رپورتاژ آگهی
  امتیاز 5.00 از 5 توسط 2 نفر

نحوه ایجاد لینک در رپورتاژ آگهی

سرفصل‌ها

در مقالات قبل به بررسی مفاهیمی مثل آموزش لینک‌سازی، انوع لینک‌ها، راه‌های کسب بک‌لینک و همچنین راجع به روش‌های لینک‌سازی بخصوص نحوه تهیه رپورتاژ آگهی پرداختیم و به تفضیل این موضوعات را تحلیل و بررسی کردیم. اما مفهومی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم بحث لینک‌سازی در رپورتاژ آگهی است.

بدیهی است که مهمترین اصل و هدف برای هر کسب و کاری در مرحله اول جذب مشتری است. جذب مشتری در بازارهای مختلف روش‌های خاص خود را می‌طلبد. در بازار دیجیتال و فضای اینترنت هم نحوه تبلیغات و جذب مشتری متدهای مشخص و هدفمندی مانند سئوی وب سایت و... را دارد.
اگر بخواهیم در توضیح کوتاهی از سئو و نحوه کار موتور های جست و جو توضیح دهیم، میتوانیم بگوییم که در واقع موتور های جست و جو از جمله، گوگل با در نظر گرفتن چارچوب‌ها و قوانینی، وبسایت ها را در مسیر معینی برای نمایش در نتایج جست و جو ها و در نتیجه جذب مشتری قرار می دهد. به زبان ساده تر : مجموعه فرایند ها و فاکتور هایی که موتور های جست و برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر میگرند.

حال یکی از اصلی ترین فاکتور ها و معیار های این موتور ها برای رتبه بندی وب سایت ها، میزان و کیفیت بک لینک های دریافتی هر وب سایت است و همچنین یکی از طبیعی ترین روش های لینک سازی و دریافت بک لینک، رپورتاژ های آگهی یا در اصطلاح دیگر رپورتاژهای خبری هستند که کسب بک لینک و همچنین لینکسازی راه را برای جذب مخاطب بالقوه و تبدیل آن به مخاطب بالفعل هم از طریق غیر مستقیم یعنی سئو و هم از طریق مستقیم (تبلیغ مستقیم در رسانه های میزبان) را آسان می‌کند. یکی از اصلی ترین نکته‌ های تهیه رپورتاژ خبری نحوه لینک‌سازی در متن رپورتاژ است. نحوه انتخاب انکر تکست‌ها، ویژگی‌ای که کلمات و عبارات کلیدی باید داشته باشند و همچنین تعداد مجاز لینک‌ها از مواردیست که باید به آن توجه نمود تا زمانی رپورتاژ منتشر شده تاثیر عکس بر رتبه و جایگاه وبسایت شما نداشته باشد. در ادامه نکاتی در این خصوص مطرح شده که پیشنهاد می کنیم تا پایان راه با ما همراه باشید.

 

خلاصه‌ای از مفهوم لینک‌سازی و رپورتاژ آگهی

لینکسازی

رپورتاژ آگهی با توجه به ماهیتی که دارد به شما این امکان را میدهد که در کنار تبلیغ محصول و خدمات خود، از بک لینک های با کیفیت و طبیعی در راستای سئوی سایت و ارتقا رتبه خود در نتایج جست و جو و آمدن به صفحه اول گوگل استفاده کنید. یعنی با یک تیر دو نشان می زنید به این ترتیب که هم تبلیغات کار خود را کرده‌اید و هم لینک های مفید برای وبسایت خود جذب کرده‌اید.

همان طور که گفتیم بک لینک ها از اهمیت بالا از دید موتور های جست و جو برخوردارن هستند. چرا که لینک ها مانند تابلوهای جهت نما به موتور جستوجو هستند و به ازای هر سرچ این لینک ها هستند که با آدرس دادن به موتور جستوجو اعلام آمادگی برای ارئه محتوای خود به کاربر میکنند. به زبان ساده اگر بیان کنیم : هر چه سایتی از این معیارها بیشتر بهره ببرد امتیاز و رتبه بالاتری از گوگل دریافت میکند و نتیجه این امتیاز نمایش در صفحه اول نتایج جستوجو است.

 

نکات مهم لینک‌سازی در رپورتاژ

  1. گفتیم که گوگل قوانین سختگیرانه اما ساده خود را برای همه وبسایت ها در نظر میگیرد که با رعایت این نکات به راحتی میتوانید وب سایت خود را سئو کنید. کلمات کلیدی را به تعداد مشخص در متن خود بکار ببرید. به عناوین انتخاب کنید و انکر تکستها و لانگ تیل های خود را به درستی و متناسب با سرچ کاربران در متن خود قرار و نهایتا بر روی این کلمات لینک مربوط به صفحه مورد نظرتان را قرار دهید. به همین سادگی.!!
     
  2. نکته بعدی که در لینک سازی رپورتاژ وجود دارد این است که سعی کنید بیش از سه لینک به وبسایت خود ندهید. هر چه تعداد لینک های ورودی به سایت شما در متن رپورتاژ بیشتر باشد احتمال شک کردن گوگل به سایت شما و نهایتا جریمه شما بیشتر خواهد شد.
     
  3. سعی کنید برای جلب توجه نکردن از لینک های خارجی هم استفاده کنید. یعنی چه؟! یعنی اینکه به وبسایت هایی با رنک بیشتر و البته هم حوزه با موضوع کاری خود، هم لینک دهید. البته برخی به همان سایت منتشر کننده رپورتاژ هم برای رد گم کنی لینک می دهند. این موضوع به درک بهتر گوگل از موضوعیت کار شما و همچنین سرعت و اعتبار بخشید به لینک های شما کمک خواهد کرد.
     
  4. سعی کنید لینک های خود را در ابتدای رپورتاژ قرار دهید. طبق تجربه برخی از سئو کاران بک لینک هایی که به منوی بالایی سایت نزدیک تر هستند اثر بیشتری را از دیگر بک لینک ها دارند.
     
  5. بک‌لینک یکی از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو در بحث رتبه‌بندی سایت‌ها محسوب می‌شود. در واقع لینک‌سازی یا کسب بک‌لینک به فرآیند دریافت لینک از سایر وبسایت‌ها برای وبسایت خود گفته می‌شود. منظور از لینک، تصاویر یا متن‌هایی هستند که با کلیک کردن بر روی آن‌ها؛ کاربر به صفحه دیگر منتقل می‌شود. تا قبل از ورود الگوریتم‌های هوشمند گوگل، وب‌مستران معمولا با قرار دادن لینک در هدر، فوتر یا سایدبارها به لینک‎سازی می‌پرداختند. اما با ورود این الگوریتم‌ها و اعمال محدودیت‌ و جریمه برای فعالیت‌های غیراصولی وبسایت‌ها؛ لینک‌ها به نوعی ارزش‌گذاری شدند و در این میان لینک‌هایی که در متون محتوا قرار داشتند، به عنوان ارزشمندترین لینک شناخته شدند. یکی از دلایلی که لینک‌های درون‌متنی را برای موتورهای جستجو ارزشمند می‌کند طبیعی بودن این نوع لینک‌هاست. دو گروه عمده از لینک‌های درون‌متنی که کاربران بیشتر با آن‌ها سروکار دارند، عبارتند از:

 

                          1. لینک‌هایی که در محتوای اصلی سایت قرار داده می‌شوند.

                          2.لینک‌هایی که در رپورتاژهای آگهی تعیین می‌شوند.
 

گاها کاربران اشتباهات متدوال و ساده‌ای را مرتکب می‌شوند که همین اشتباهات کوچک ممکن است آسیب‌ها و صدماتی را برایشان به بار بیاورد. لذا پیشنهاد میکنیم حتما مطالبی که در این بخش از مقاله وجود دارند را با وسواس و دقت خاصی مطالعه بفرمایید چرا که اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار خواهد داد. برای لینک‌سازی در رپورتاژ خود حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

لینک سازی در رپورتاژ


اعتبار صفحه یا دامنه لینک‌دهنده!

اعتبار دامنه - لینک در رپورتاژ آگهی

یکی از نکاتی که در رپورتاژ هایی که با هدف دریافت بک لینک منتشر میکنید باید به آن توجه کنید اعتبار دامنه سایت میزبان است. به طور کلی هرچه اعتبار سایت لینک دهنده بالاتر باشد ارزش بک لینک کسب شده و نهایتا تاثیری که بر جایگاه شما خواهد داشت؛ بیشتر خواهد بود. اعتبار دامنه یک سایت علاوه بر رتبه ای که وب سایت ماز به سایت ها اختصاص میدهد میتواند به موارد متعددی مانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تعداد لینک‌های ورودی و خروجی و سایر موارد اشاره کند.

البته اگر در حوزه سئو مشغول باشید میدانید که در ابزارهای آنالیزی سئو دو المان تحت عنوان اعتبار صفحه و اعتبار دامنه مطرح است. اما اخیرا گوگل مطرح کرده چیزی تحت عنوان اعتبار دامنه برای یک سایت وجود ندارد و این اعتبار بین صفحات یک سایت جابجا میشود! اما چیزی که در عمل وجود دارد این است که همچنان ابزارهای آنالیزی هر دو فاکتور را مورد بررسی می‌دهند. نکته طلایی که تا به اینجای بحث باید به آن اشاره کنیم این است که سعی کنید لینک‌های خود را به صفحاتی از وبسایت خود بدهید که بهتر بتوانند اعتبار کسب شده را بین صفحات وبسایتتان پخش کنند!


متن لینک شده یا انکر تکست

انکر تکست در لینک های رپورتاژ

یکی از نکات مهمی که باید در لینک‌سازی متن رپورتاژ خود در نظر بگیرید انتخاب متن لینک شده یا اصطلاحا انکر تکست است.  انکر تکست‌ها در رپورتاژ ها انواع مختلفی دارند: لینکیار(نام برند)؛ رپورتاژ آگهی لینکیار (نام برند و انکر)؛ الگوریتم تازگی محتوا (انکر اختصاصی)؛ کلیک کنید (انکر عمومی) و ... تنها چند مورد از انواع انکر تکست‌ها هستند. برای انتخاب انکرتکست متن خود موارد زیر را حتما مورد توجه قرار دهید.

 سعی کنید انکرهای مختلفی را برای لینکسازی استفاده کنید به عنوان مثال اگر مقاله شما در رابطه با رپورتاژ آگهی است میتوانید از انکرهای: متن رپورتاژ آگهی؛ رپورتاژ آگهی ارزان؛ خرید رپورتاژ آگهی و مواردی از این دست، استفاده کنید. با این کار علاوه بر اینکه با کلمه (رپورتاژ آگهی) سایت خود را در موتور جستجو بالا می آورید؛ سایت خود را در سه کلمه دیگر نیز تقویت می کنید. از طرفی توجه و حساسیت موتورهای جستجو را نیز بر نمی‌انگیزید. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید long tail keywords یا عبارات کلیدی طولانی هستند و این یعنی کلمه کلیدی شما در قالب یک عبارت یا جمله قرار میگیرد. همانطور که در جریانید بسیاری از کاربران درخواست‌های خود را در قالب جملات پرسشی یا یک عبارت چند کلمه ای سرچ می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است کاربر در نوار چستجو، عبارت : تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت یا چگونه می‌توانم رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنم؟ را سرچ کند. پس توجه به همین موارد کوچک اما مهم میتواند شما را نسبت به رقبایتان جلو بیاندازد. ضمنا بخاطر داشته باشید که در انتخاب کلمات کلیدی خود به بحث برندیگ کسب‌وکار خود نیز توجه ویژه داشته باشید!


تعداد لینک‌های خروجی

فراموش نکنید شما مجاز نیستید هر تعداد لینکی که دوست دارید در متن خود قرار دهید. بله! یک قاعده کلی را فراموش نکنید هر اقدامی که از حالت طبیعی خود خارج شود، رنگ غیر طبیعی و مصنوعی بودن به خود میگیرد و این یعنی کسب امتیاز منفی از موتور جستوجو! تعداد لینک خروجی که می‌توانید در متون خود قرار دهید معمولا 3 عدد در نظر گرفته میشود. سعی کنید از این 3 لینک حداقل یکی را به وبسایت های همکار خود که ترجیحا اعتبار دامنه و صفحه بالاتری از شما دارند بدهید. و دو لینک دیگر را حتما با انکرهای مختلف به صفحات سایت خود اختصاص دهید. تاکید میکنم! انکرهای مختلف و صفحات سایت.


محل قرارگیری بک‌لینک

محل قرارگیری بک لینک

همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم محل قرار گیری لینک نیز میزان ارزش آن را تعیین میکند؛ اگر لینک شما در متن و محتوای شما قرار گیرد ارزش به مراتب بالاتری نسبت به لینک‌هایی که در هدر؛ فوتر یا سایدبار وبسایت قرار میگیرند؛دارند. البته به این نکته هم توجه کنید که لینک‌های درون متنی خود را ترجیحا در ابتدای محتوای خود قرار دهید.

فراموش نکنید که تهیه متن رپورتاژ قواعد و استانداردهای خاص خود را میطلبد که جزییات بیشتر آنرا می توانید در سری مقالات پلتفرم لینکیار دنبال کنید.ضمنا سوالات احتمالی خود را در ما در میان بگذارید.

یکی دیگر توصیه های سئوکاران لینکسازی روی کلمه و نام برندتان است زیرا هدف این است که روی یک کلمه کلیدی خاص وبسایت شما شناخته شود.
تهیه متن رپورتاژ قواعد و استانداردهای خاص خود را میطلبد که جزییات بیشتر آنرا می توانید در سری مقالات پلتفرم لینکیار دنبال کنید.

پیامی ارسال کنید


مشاوره رایگان